VDR
Vi har udviklet et 3D software scanningsprogram, som ved hjælp af kun forbrugerprodukter som Kinect og et normalt webcam giver fremragende resultater. Faktisk mener vi, at vi på dette område har gjort det bedre end nogen anden.
Det er muligt at tage enhver 3D scanning af et menneske (kunne også anvendes på andre ting), og automatisk omdanne det til en høj kvalitets parametrisk model klar til brug - en proces, som normalt ville tage dage for 3D grafikere at lave. Poly optimering, rigging og uv-mapping sker på bare få minutter. Teksturen fra én scanning kan sagtens overføres til en anden model, og parametre kan let redigeres. En realistisk version af Schwazenegger i en tynd udgave, kunne gøres på ganske få klik.
Fusion scanner anvender Microsofts Kinect kamera til at bygge en 3D polygonal model af et objekt revolverende foran det.
Texturer fodres med output fra fusion scanneren og en homografi, som bruges til at tilføje farve informationen til modellen.
Homography genererer en homografi udfra input som gives af Kinect kameraet og eventuelle andre eksterne kameraer.
VDR Interface samler det hidtil opførte projekt under en enkel grænseflade, og muliggør oprettelsen af en komplet 3D-tekstureret model.
Virtual Dressing Room (VDR) er fremstillet af fire forskellige selvstændige projekter:
"Fusion Scanner" - scannings delen
"Texturer" - tekstur delen
"Homography" - et eksternt kalibreringskamera
"VDR Interface" - grænsefladen
Ingen yderligere justeringer
Der er aktuelle værktøjer, der kan forvandle en høj poly 3D scanning til en model med lavere opløsning, men der er stadig behov for 3D grafikere til at skabe en god "edge flow" og ikke bare en "grid"Dette er nødvendigt for at kunne skabe gode deformationer når modellen er animeret. Dette arbejde kan nemt tage en dag for en grafiker at udføre. Med vores løsning er "edge flow" perfekt uden ekstra arbejde.